lördag 12 mars 2016

Livs förändringar!

Goddagens allesammans!

Nu är det äntligen lördag och solen skiner och våren börjar kännas på riktigt nu. Jag har själv alldeles nyss kommit in från en promenad med min hund och det var riktigt skönt att komma ut och röra på sig lite.

Dagens inlägg handlar lite om att jag har gjort ändringar i mitt sätt att leva, allt för att jag har verkligen börjat inse hur beroende man blir av olika slag av social media såsom facebook.
Jag har tagit bort mitt facebook konto just för att vad gör man där. Jo man lägger upp bilder, kollar upp vad andra gör eller lägger upp olika filmklipp m.m.

Jag kunde kolla i mitt facebook konto flera gånger om dagen utan att det faktiskt hade skett något nytt där. Så jag beslöt mig för att ta bort det. Så istället för att göra uppdatering av en liten status om vad jag gör om dagarna kan jag lika gärna börja skriva inlägg här i stället om vad som händer i mitt liv och vad jag gör för något.

Sen orkar jag inte sitta på facebook och se vad alla lägger upp för nyhets inslag från olika tidningar där det oftast står om samma sak och vad folk anser är samhällets problem. Som till exempel flyktingar, IS och även nu som har börjat växa i tidningarna är barnäktenskap.

Men som sagt jag dömer ingen av deras åsikt, härkomst eller så alls. Jag tycker inte man kan göra det utan att har lärt känna en person riktigt bra. Man måste våga lära känna människor för att veta vad som stämmer eller inte. Själv kan jag säga att jag tycker att svensken är idag väldigt fördomsfull och reserverade människor som inte oftast vågar låta något nyss ske i landet eller ja åka iväg till andra inte alls lika turistade länder. Detta för att man är för feg och har sina fördomar redan från social media in printade i huvudet.

Jag älskar att träffa nya människor hela tiden och framför allt med annan härkomst just för att dom har levt annorlunda och deras land är annorlunda jämfört med vårat. Och det är mycket spännande att höra deras historier och upplevelser. Men man kan ju inte undgå att det finns faktiskt puckon och idioter i alla länder även här. Detta beror ju även på att vi alla har olika lagar att leva efter och det är inte lika säkert att leva i andra länder som det är här. Vi har det väldigt bra.

I alla fall jag har bestämt mig för att göra något bra här i världen och faktiskt vara med att påverka i människans dåliga sidor. Är man inte med så kan man ju inte påverka världen eller andra. Jag vet att Sverige är stort deltagande i något som heter LoveNepal. Där det är en svensk organisation som hjälper små flickor just från Nepal att bli räddade från barnsexslaveriet. Det är en mycket brutal historia dom möter och jag hoppas att fler ska bli mer engagerade just för att alla ska ha sin rätt att kunna leva ett vanligt liv. Man kan bli fadder till dessa flickor och kunna påverka och ge dom en bättre framtid och ett bättre liv. Vilket jag faktiskt skulle vilja göra.

Detta är livsförändringar jag kommer eller har gjort. Men detta innebär inte bara att jag kommer hitta mig första svenska kille att bli tillsammans med heller. Utan vi får se vad allting bär av någonstans.
Som sagt det är väldigt fint med mulattbarn och det . Så vem vet vilken partner jag kommer att välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar